Ramon Prat, administrador diocesà del Bisbat de Lleida, ha adreçat una carta als germans en la fe, tal com ha fet els darrers anys al mes de setembre des de la seva responsabilitat de vicari general. En aquesta ocasió, davant les circumstàncies del relleu al capdavant del Bisbat i a l’espera de l’arribada del bisbe Salvador, l’anticipa i ho fa com administrador diocesà.

En la seva carta, que podeu llegir en el document adjunt, Mn. Prat agraeix “de tot cor el servei generós i les iniciatives pastorals innovadores del bisbe Joan, al llarg dels set anys del seu ministeri episcopal a Lleida”.

L’administrador diocesà explica que el bisbe Joan ja ha lliurat al bisbe Salvador l’informe sobre l’estat actual de la diòcesi, que “recull els reptes, els signes d’esperança i les prioritats actuals del projecte diocesà” del Bisbat de Lleida, fruit del treball realitzat comunitàriament en la darrera assemblea diocesana.

Mn. Prat explica el contingut de l’informe i la seva elaboració, abans de subratllar tres aspectes. Primer, fer un agraïment a la tasca realitzada per molta gent, des del Concili Vaticà II fins als moments actuals, que ha permès “que la vida en les comunitats parroquials i les unitats pastorals agermanades es visqui amb un clima senzill de normalitat, serenitat i confiança”.

En segon lloc, l’administrador diocesà demana responsabilitat per viure el present, sota el guiatge del bisbe Salvador, per tal d’estar atents a les persones i seguir “edificant una Església sinodal, samaritana, espiritual i encarnada”.

Mn. Ramon Prat veu amb esperança un futur que ja és aquí, en estar il·luminats pels escrits pastorals del Papa Francesc, Evangelii Gaudium i Laudato Si.