El passat mes de maig va tindre lloc la cinquena trobada del curs de formació per la renovació de les parròquies, que està basada en el llibre 'Una renovación divina', del capellà canadenc James Mallon.

Aquesta vegada la trobada formativa  fou sobre el capítol cinquè de l'obra que es basava en el paper del/la líder i la seva transcendència en la renovació pastoral i fou exposada per Mn. Carles Sanmartín.

Tot el treball  estava encaminat en quatre punts fonamentals: Tenir somnis,(objectius); conèixer-se a si mateix, amb una visió clara del seu passat i el seu present. Ser concret en el seu objectiu i saber transmetre la seva il·lusió treballant, (sobre tot), en equip.

Durant una hora llarga, Mn. Carles, va anar desgranant diferents aspectes i models de lideratge, partint de la base que el model a seguir es Jesús, valorant la gran tasca que va portar a terme  preparant els onze seguidors per enfrontar-se a la seva absència. Va remarcar la pregària com a font d'inspiració, base de suport davant les adversitats i ajut per empènyer el grup de treball, essent per tant l'altra part del líder.

Al acabar la sessió, en la posta en comú, sorgiren temes molt importants però els va quedar palès als assistents, les característiques que es precisen i es poden adquirir per liderar una renovació parroquial. La propera i última sessió tindrà lloc el proper mes de juny donant per finalitzat aquest curs.

Josep Domènech.