Quatre esglésies de la Diòcesi de Lleida, dos a la capital –la Catedral Nova i Sant Llorenç– a més a més de la de Borges Blanques i Torres de Segre, acolliran sengles concerts del total de quinze que formen part d el XVè Festival de Música de Tardor Orgues de Ponent i del Pirineu.

El dissabte 7 de setembre s'iniciarà la quinzena edició del Festival de Música de Tardor Orgues de Ponent i del Pirineu que inclourà 15 concerts repartits per 14 poblacions de la demarcació lleidatana, i que seran interpretats per professionals de la música de procedència diversa (Catalunya, Menorca, Euskadi, Andalusia, València, Bèlgica i Japó).

Les poblacions que gaudiran d’aquests recitals seran Les Borges Blanques, Cervera, Lleida (dos concerts), La Pobla de Cérvoles, la Pobla de Segur, Puigcerdà, Queralbs-Santuari de Núria, Sant Llorenç de Morunys, la Seu d’Urgell, Talarn, Tàrrega, Torres de Segre, Tremp i Verdú.

Els concerts es distribuiran en:

1) concerts d’orgue sol:

• Sant Llorenç de Morunys, 12 d’octubre;

• Lleida-Sant Llorenç, 18 d’octubre;

• Tremp, 20 d’octubre;

• Queralbs-Santuari de Núria, 6 de desembre;

• La Seu d’Urgell, 7 de desembre.

2) concerts de cant i orgue:

• Verdú, 7 de setembre;

• La Pobla de Cérvoles, 14 de setembre;

• Cervera, 15 de setembre;

• La Pobla de Segur, 6 d’octubre;

• Talarn, 1 de novembre;

• Tàrrega, 3 de novembre;

• Les Borges Blanques, 17 de novembre;

• Torres de Segre, 17 de novembre;

• Puigcerdà, 7 de desembre.

3) concert de trompeta i orgue:

• Lleida-Seu Nova, 1 de desembre.

En els recitals d’orgue sol, hi participaran Felipe López (organista de la Real Iglesia de San Ginés a Madrid) a Sant Llorenç de Morunys; Ignace Michiels (organista de la catedral de Bruges a Bèlgica) a Lleida-Sant Llorenç i a la Basílica de Tremp; i el sabadellenc Josep Solé i Coll (organista assistent de la Basílica Papal de Sant Pere al Vaticà) al Santuari de Núria i a la catedral de La Seu d’Urgell.

Els recitals d’artistes vocals comptaran amb les figures de les sopranos Mireia Latorre i Aurora Gómez; les mezzo-soprano lleidatanes Marta Infante i Monika Czalej-Pujol; i el baríton menorquí Lluís Sintes. Estaran acompanyats per l’organista japonesa Tomoko Matsuoka; Tomé Olives (organista de la Catedral de Menorca); Miquel González (professor d’orgue del Conservatori Municipal de Lleida); el vitorià José Santos de la Iglesia; i Miguel Ángel García (professor d’orgue del Conservatori Professional de Sevilla).

Remarcarem un concert de trompeta i orgue, en el marc de la Seu Nova de Lleida, ofert pel catedràtic de trompeta del conservatori superior de Castelló, Vicent Campos, el diumenge 1 de desembre, patrocinat pel Museu Diocesà i Comarcal de Lleida amb motiu del sisè aniversari de la inauguració de la seu d’aquest equipament museístic lleidatà.

Tots els concerts són d’entrada gratuita.

AdjuntMida
PDF icon Programa Festival.pdf1 byte