Un grup de professors i col·laboradors de l’Institut Superior de Ciències Religioses de Lleida (IREL) ha fet lliurament de 25.000 euros al projecte de les Llars del Seminari de les seves aportacions personals.

L’administrador de l’IREL, Santiago Lapeña, en presència del director de l’Institut Superior, Ramon Prat, ha fet el lliurament dels diners al director executiu del Projecte, Paco Campo, i del delegat diocesà per a les Llars, Mn. Carles Sanmartín, en un acte que ha tingut lloc a l’edifici del Seminari, on a partir d’ara sota el mateix sostre hi haurà ambdues institucions.

En aquest sentit, el director de l’IREL, Ramon Prat ha manifestat la seva satisfacció “pel fet que a l’edifici del Seminari s’aixopluguin dues de les activitats permanents i fonamentals de la Diòcesi: el món dels pobres, dels que pateixen, a través del projecte dels habitatges socials, i el del món de la cultura, visualitzada en l’IREL. Que per molts anys puguem seguir plegats dialogant per la cultura i obrint camins d’esperança”.

Mn. Prat no ha amagat l’alegria que  un grup de professors i col·laboradors hagin tingut aquesta iniciativa. “Vam valorar aquest fet de convivència i ens vam plantejar ajudar amb les nostres aportacions personals en un projecte tan important. Ens vam posar d’acord i hem recollit aquesta quantitat de diners, que malgrat ser importants, ja que són els que ajuden a pagar les factures, no ho són tan si ho comparem com el signe de fraternitat d’una colla de germans que vivíem en la mateixa casa”, ha dit.

“Aquesta és una bona notícia, perquè sense fer soroll, estem anunciant a la ciutat l’existència d’una Església viva”, ha manifestat el director de l’IREL, el qual no tancava la porta a aportacions de més professors. “Si en vénen de noves, les recollirem i atorgarem al projecte social”.

L’administrador de l’Institut Superior de Ciències Religioses, Santiago Lapeña, ha volgut agrair als professors i  col·laboradors la seva aportació. “Només ha calgut el suggeriment per obtenir una gran participació”, ha explicat.

Per part de les Llars del Seminari, el cap del comitè executiu, Paco Campo, ha agraït efusivament la col·laboració dels professors de l’IREL, “ja que amb aquesta aportació es fa un pas important, perquè ja estem en la recta final de l’etapa constructiva d’un espai social tan necessari”.

Mn. Sanmartín, com a delegat diocesà per les Llars del Seminari, ha significat com el projecte anava aglutinant sinergies de particulars, grups, institucions, empreses i administracions. “És un signe potent de l’Església i entre tots i per al bé de tothom ens en sortirem”, ha dit, abans d’assenyalar el signe de “comunió i solidaritat”, que significava que aquest grup de l’IREL s’hagués volgut sumar amb aquesta mostra de bon veïnatge.

Podeu veure aqui el vídeo