La tarda del 22 de juliol, la parròquia de Sant Jaume de Lleida va acudir a la capella del Peu del Romeu, per celebrar als peus de la imatge de Sant Jaume dels Fanalets el seu 40 aniversari. L’acte, senzill i amb molt de simbolisme, s’inicià amb una ofrena floral que protagonitzaren diversos membres de la comunitat parroquial, encapçalats per Mn. Josep Moré.

El vicepresident de l’Agrupació Ilerdenca de Pessebristes, Jordi Curcó, donà la benvinguda a la comunitat parroquial de Sant Jaume, alhora que evocà els seus inicis fundacionals, quan l’any 1974 el bisbe Ramon Malla va erigir l’esmentada parròquia en honor de Sant Jaume.

La nova parròquia pretenia evidenciar i significar les arrels apostòliques de Lleida, vinculades amb l’apòstol Jaume i la tradició del seu pas per la nostra ciutat, conservada al llarg dels segles mitjançant la llegenda dels Fanalets de Sant Jaume.

Jordi Curcó explicà com el vitrall dedicat a l’apòstol, que presideix el presbiteri de la parròquia, va ser una donació de qui era aleshores consiliari de l’agrupació Ilerdenca de Pessebristes, Mn. Jaume Bertran.

El recordat Mn. Jaume volia amb aquella donació simbolitzar el lligam històric i tradicional entre la capella del Peu del Romeu i la nova parròquia de Lleida dedicada a Sant Jaume. Tot seguit, es féu una celebració litúrgica, amb proclamació de la Paraula de Déu, les pregàries i el rés del Pare Nostre, per cloure amb la distribució de la Comunió.

L’acte finalitzà amb unes paraules d’agraïment del president de l’Agrupació Ilerdenca de Pessebristes, Àngel León, que felicità a la parròquia pel seu 40 aniversari i els feu lliurament del llibre ‘Els Fanalets de Sant Jaume’, editat per l’Agrupació, l’any 1971, i que en les seves pàgines recull la tradició, història i llegenda d’aquesta singular festa popular i religiosa de la nostra ciutat.

Es pretén que aquest acte de germanor, entre la parròquia i la capella de Sant Jaume del Peu del Romeu, tingui continuïtat tots els anys amb ocasió de la Festa dels Fanalets.

La parròquia té previst celebrar el 40 aniversari de la seva fundació amb tota solemnitat el pròxim mes de desembre, al voltant de la data de la seva inauguració, que fou el 16 de desembre de 1974.

Fotos de l’acte, en aquest enllaç.