Terra Santa ha estat el destí de la peregrinació diocesana de Lleida durant la darrera setmana d’abril encapçalada per Mossèn Joan Ramon Ezquerra, director del Secretariat de Pelegrinatges, i Mossèn Àngel Escales.

Des de la moderna Tel Aviv «el turó de la primavera» fins a la Ciutat Santa de Jerusalem, hem visitat Jafa, Cesarea Marítima, la muntanya del Carmel, Tiberíades, el mar de Galilea, Cafarnaüm, Tabgha, el mont de les Benaurances, Natzaret, Canà, la muntanya del Tabor, el Jordà, Jericó, Ein Karem, Betlem, Qumran, Betània.

Aquests són alguns dels llocs de Terra Santa que evoquen passatges de l’Antic i el Nou Testament, actualment dins de les fronteres d’Israel i l’Autonomia Palestina.

Per al grup dels trenta-sis pelegrins ha estat, especialment, un recorregut pels Sants Llocs on Jesús, el Fill de Déu, va viure, va ensenyar, va fer miracles i va morir i ressuscitar. Molts paratges han canviat la fesomia original però conserven la seva riquesa històrica i doctrinal. Visitar-los ha suposat una experiència ben colpidora de retorn a les arrels, al bressol i fonts de la nostra fe. Una experiència individual reforçada per la bona sintonia entre tots.

Allí el temps que ens separa de l’existència terrenal de Jesús desapareix i s’ha fet plenament present el sentit cristià de la nostra vida. Aquesta és la petjada profunda i joiosa que ha deixat en tot el grup l’inoblidable pelegrinatge pel tan encertadament anomenat “Cinquè Evangeli”.