Del dia 4 d'Abril fins al dia 11 es va celebrar la peregrinació oficial de la diòcesi de Lleida presidida pel Pastor i Bisbe de la diòcesi de Lleida Monsenyor Salvador Giménez Valls. En aquesta peregrinació participaren...

els preveres diocesans Mossèn Joan Ramon Ezquerra i Mossèn Santiago F. Mataix i un grup de peregrins de la diòcesi i altres Llocs de la geografia de Catalunya.

Els primers dies de la peregrinació visitàrem la ciutat Santa de Roma. Concretament, les Basíliques Majors de Sant Pere del Vaticà, Sant Joan del Laterà, Santa Maria la Major i per últim Sant Pau Extramurs. El nostre Bisbe Salvador ens acompanyà els tres primers dies fins al dimecres dia 6 de Abril, dia en què amb molt de goig participàrem, a la plaça de Sant Pere del Vaticà, de l'audiència del Sant Pare Francesc. El Papa ens adreçà unes paraules entranyables sobre la misericòrdia, com era d’esperar. Passàrem per les diferents Portes Santes de les Basíliques on pregàrem i tinguérem les celebracions de l’Eucaristia. Alguns pelegrins aprofitaren per rebre el sagrament de la Penitència, com es recomana per tal d’obtenir la indulgència plenària del Jubileu de la Misericòrdia.

Després d'aquests quatre dies a la ciutat Eterna, continuàrem el nostre Pelegrinatge. Passàrem per Nàpols, que durant molt de temps fou de l'Antiga Corona d'Aragó. A la seva Catedral, dedicada a l’Assumpció de la Mare de Déu, i on es conserven les relíquies del primer Bisbe Sant Genaro, celebràrem l’Eucaristia. Després arribàrem a la ciutat de Sant Giovanni Rotondo on visitàrem els llocs del gran Sant i Apòstol de la confessió, Sant Pius de Pietralsina.

També vam fer una Visita al santuari Cova del Monte Sant Angelo, on segons la tradició s’aparegué l’arcàngel Sant Miquel, és un lloc privilegiat. Els últims dos dies d’aquesta Peregrinació Diocesana visitàrem el santuari Basílica de Loreto, on es conserva la caseta de Natzaret, on l’arcàngel Sant Gabriel anuncià a Maria que seria la Mare del Salvador. És, sense dubte, un lloc molt entranyable per tots nosaltres, fils i filles de Maria.

Voldria acabar aquesta senzilla crònica per recordar que l’últim dia visitàrem la ciutat del gran Apòstol de la Pau, sant Francesc d’Assís. A la Basílica es conserva el seu cos, com també el de Santa Clara d'Assís. Poguérem veure també la Basílica dels Àngels, o es troba la capella de la Porciúncula.

No voldria oblidar a tots el que han participat i ajudat en les tasques que han fet possible aquest viatge, tan digne i preciós: vuit dies de goig, de fraternitat, entre els membres d’aquest petit grup, en aquest Any Sant de La Misericòrdia i que sempre perdurarà en els nostres cors.

Mn. Santiago Mataix Gabaldón