El bisbe Salvador va visitar la Vall d'Àger el 22 de gener, Sant Vicenç en el marc de la Festa Major i després va tornar-hi el 31 de gener per conèixer alguns dels nuclis així com el Monestir de les Avellanes.

Divendres 22 de gener, dia de sant Vicenç màrtir, el bisbe Salvador va visitar el poble d’Àger. Les autoritats del poble, com l’alcalde, Lluís Ardiaca i diversos regidors, van acompanyar al bisbe en una visita a la col·legiata de sant Pere d’Àger. L’estudiós i expert Francesc Fité va explicar al bisbe Salvador i a tots els acompanyants alguns dels trets bàsics de la història de la vall.

Acte seguit es va celebrar l’eucaristia de festa major a l’església parroquial de sant Vicenç màrtir. Mossèn Joaquim Mesalles va pujar expressament de Lleida per a tocar l’orgue del segle XVIII i acompanyar litúrgica i musicalment l’eucaristia. En acabar, el bisbe va fer una visita a la rectoria i acte seguit es va cloure el matí amb un vermut i un dinar popular.

Però la visita a la vall va tenir una segona part. El diumenge 31, dia de don Bosco, el bisbe va tornar-hi per a completar el seu coneixement i descoberta de la zona. El dia va començar celebrant l’eucaristia al poble d’Agulló a les 10 del matí, amb l’església plena. Don Bosco i el germà beat Jaume Cortasa –marista-, van ser dos dels intercessors als quals el bisbe va encomanar durant l’eucaristia la vida de la comunitat cristiana i poble. Una mica més tard, el bisbe Salvador i l’animador de comunitat Isidre Charles van visitar el poble de Corçà per a conèixer el lloc, l’església parroquial i també saludar els habitants del poble. Després d’un cafè, el bisbe va celebrar de nou l’eucaristia al poble de La Règola. Els seus habitants i residents de cap de setmana el van convidar a un piscolabis a la casa del poble i li van oferir uns presents.

Després d’un dinar reposat i tranquil al poble d’Àger, Mons. Salvador Giménez va visitar el monestir de Les Avellanes durant la tarda. La comunitat dels germans maristes van acollir el bisbe Salvador i durant dos hores van estar compartint la història del monestir i de la congregació marista vinculada a Les Avellanes. Va ser una trobada fraterna i molt agradable per a tots. El bisbe va agrair als germans maristes l’acollida i el temps compartit.