El passat divendres, 27 d’octubre, al Seminari Conciliar de Barcelona, va tenir lloc la Jornada anual de Formació de Càritas Catalunya a la qual hi van assistir 185 agents de Càritas, entre voluntaris i professionals contractats.

La Jornada va començar a la benvinguda als presents, que va estar a càrrec de Mons. Sebastià Taltavull, bisbe auxiliar de Barcelona, i de Martí Batllori, vicepresident de Càritas Catalunya.

En la seva intervenció, monsenyor Taltavull va demanar que preguéssim per la resolució de l’actual situació que està passant Catalunya, des del diàleg i l’esperit fratern. Al seu torn, Martí Batllori va agrair l’àmplia participació de les deu Càritas Diocesanes amb seu a Catalunya, va remarcar la importància de la formació per tal que els agents de Càritas donin un millor servei a les persones acollides, i refermà el paper de Càritas Catalunya com a espai de participació i al servei de les Càritas Diocesanes.

Després de la benvinguda i de la pregària va començar l’activitat formativa amb els cinc tallers organitzats des de les diferents Comissions de Treball de Càritas Catalunya: “L’acollida i l’acompanyament. Més enllà de donar roba i aliments, a càrrec de Quico Prat; “Comunicació de crisi: reconduir el missatge quan tot es capgira”, per Anna Roig, de Càritas Diocesana de Barcelona; “Lideratge transformador”, impartit per Fernando Domínguez.

La introducció de la problemàtica de la “Prostitució i tràfec de persones” va estar a càrrec d’Hilde Daems, de Cáritas Española; a la qual va seguir una taula rodona en què van participar M. Del Mar Galcerán, d’El lloc de la dona, de les Germanes Oblates, i d’un professional de la Unitat Central de Tràfic d’Éssers Humans del Cos de Mossos d’Esquadra de la Generalitat de Catalunya.

El taller “Diagnòstic i Pla d’Acció”, efectuat per Glòria Solsona va analitzar els processos d’acompanyament en la inserció sociolaboral; i el taller “Claus emocionals de l’acompanyament”, a càrrec d’Inma Merino, va aprofundir en la millora de l’acollida que es realitza en els punts d’atenció de Càritas arreu de Catalunya.

L’activitat es va reprendre a les 4 de la tarda amb la taula rodona “Comunitat i compromís, un estil de vida”, que va recollir les aportacions de la germana Viqui Molins, de mossèn Carlos Peris i de M. Del Mar Galcerán.

La Jornada va concloure amb les paraules de Francesc Roig, president de Càritas Catalunya, i de Mons. Sebastià Taltavull.