Uns 600 lleidatans procedents de diferents pobles i parròquies del Bisbat peregrinen a Lourdes en el 28è pelegrinatge diocesà organitzat per l’Hospitalitat de la Mare de Déu de Lourdes.

Aquest viatge sempre és un regal! Cadascú hi hem anat amb la nostra realitat personal, familiar, les nostres preocupacions, desitjos, esperances… Junts, com església diocesana, joves i adults, malalts i sans hem compartit hores, dies, temps de celebració de la fe, moments de pregària personal, estones d’esbarjo, diàlegs, reflexions... En tot moment acompanyats pel nostre bisbe Joan, d’altres sacerdots, els voluntaris de l’Hospitalitat i els responsables sempre en actitud de servei.

Moments molt significatius han estat la festa amb els malalts i voluntaris, l’eucaristia a la cova de Massabielle, el viacrucis, la processó eucarística i el rosari de torxes, actes presidits sempre pel nostre bisbe Joan Piris.

Sabem que anar a Lourdes és sentir-se embolcallat per la mà amorosa de la Verge que ens assenyala el camí a fer com a deixebles de Jesús. És cert que Lourdes ha sofert una riuada, el programa previst l’hem variat. Si més no, el pelegrinatge un cop més ens ha donat més del que esperàvem. En acabar la darrera celebració de l’eucaristia, presidida pel nostre Sr. Bisbe hem sortit enfortits i ressonen dins nostre les paraules encoratjadores que ens ha transmès: Entre d’altres ens ha dit que “les nostres febleses de tots tipus no són cap impediment per seguir Jesús, la generositat de Déu ens depassa”, i també que “seguir Jesús amb limitacions, ens fa abandonar-nos amb més confiança en les seves mans”. També va afirmar que “aquest seguiment és totalitzant”.

De nou expressem que aquesta experiència de fe, estimació i alegria ens ha confortat en aquest any de la fe.

Roser Garcia