El passat 29 de novembre, les deu Càritas Diocesanes amb seu a Catalunya van iniciar la campanya de Nadal. Per primera vegada, les Càritas ubicades en territori català volen fer arribar un missatge únic als catalans i catalanes per Nadal.

Sota el lema “Sigues part de la solució contra la pobresa”,es convida a tothom a SER PART DE CÀRITAS i ajudar a les persones més vulnerables.

La missió de Càritas és acollir i acompanyar les persones que més ho necessiten, i amb el suport de 16.000 particulars, 1.000 empreses i la feina de gairebé 500 professionals i més de 12.000 voluntaris/es, Càritas va poder atendre a 360.604 persones a Catalunya (un 4,8% de la població catalana) durant l’any 2016. Càritas Diocesana de Lleida amb 27 projectes va poder atendre 5250 persones amb el suport dels socis, donants, 670 voluntaris/es i 16 professionals. Gràcies a tots ells, la missió de Càritas és possible.

Des de Càritas treballem per la justícia, però la caritat transcendeix la justícia. No només hem de donar allò que tenim, sinó també donar allò que som. Una societat justa no només es promou amb relacions de drets i deures, sinó també amb relacions de gratuïtat, de misericòrdia i de comunió.

Malauradament, la nostra tasca social continua sent avui més imprescindible que mai, i s’ha volgut centrar la campanya en un dels col·lectius més oblidats de la nostra societat: la gent gran. La solitud és un tret comú en moltes de les persones grans que acollim i acompanyem des de Càritas.

Un 60% de les persones grans ateses són persones que viuen soles, i per això cal treballar per garantir-los-hi una vida digna amb l’escalfor i l’acompanyament que oferim des de Càritas. Per fer-ho, necessitem continuar sumant a més persones compromeses, persones que vulguin compartir les seves capacitats, els seus recursos i les seves esperances per avançar en la construcció d’una societat més acollidora, inclusiva i justa. Som conscients que a vegades la pobresa no es veu a simple vista, que és una realitat oculta que afecta la totalitat de la vida de la persona.

La campanya de Nadal, s’ha iniciat el dimecres 29 de novembre i finalitzarà el 6 de gener. Aquest Nadal, fes-te de Càritas i sigues part de la solució contra la pobresa.

Entra a la web: www.festedecaritas.cat