El passat dissabte 26 de novembre Càritas diocesana de Lleida va celebrar la seva Assemblea triennal. El lema de la trobada era "La font de la nostra alegria a Càritas" i ens vam aplegar al Col·legi Maristes Montserrat de Lleida unes 115 persones.

Darrere aquest lema es vol transmetre la idea que totes les persones que conformem Càritas, per tant, voluntaris, socis i treballadors, puguem realitzar tota la nostra acció amb alegria.

L'Assemblea és un moment per reflexionar, fer balanç i orientar la nostra tasca pels anys vinents. Es va estructurar en quatre moments. Per començar el director de Càritas, Ramon Baró, i de la Secretària General, Mª José Rosell, van explicar el recorregut dels darrers tres anys tant en l'àmbit econòmic, de voluntariat i d'accions desenvolupades tant a les Càritas parroquials com als diferents programes de Càritas diocesana.

Posteriorment, el delegat de Càritas, Carles Sanmartín, va oferir un moment de reflexió-recolliment entorn de l'origen de la nostra alegria en el si de l'acció de Càritas. A continuació, es van organitzar sis tallers diferents pels quals van anar passant tots els assistents, per tal de conèixer (a tall de tastet) programes o accions concretes de l'entitat.

I per acabar, va tenir lloc un recull de propostes al Pla d'Acció dels Equips de Voluntariat i d'Animació de la Càritas Parroquials per concloure "Cap on volem anar?" a càrrec d'Olga Garrofé (membre de la Secretaria Col·legiada). Aquest moment es va concretar fent un recorregut per les actituds, les fortaleses i les debilitats, per arribar a perfilar què som i què volem ser (Pla d'Acció 2017-2020).

Estem contents de com es va desenvolupar l'Assemblea, de les persones que van poder assistir-hi i de l'ambient alegre que realment va respirar-se al llarg de tot el dia. Molts dels assistents es van quedar a dinar i a la tarda es va celebrar un acte de reconeixement al voluntariat.

Càritas Diocesana de Lleida.