Del 29 al 31 de gener ha tingut lloc a Roma les Jornades per als Delegats diocesans de Mitjans de Comunicació Social que anualment organitza la Comissió Episcopal de Mitjans de Comunicació social (CEMCS) de la Conferència Episcopal Espanyola (CEE).

Enguany el tema general de l’Assemblea fou “La veritat us farà lliures” (Jo 8,32). Notícies falses i periodisme de pau”. Hi van participar els Delegats de les Diòcesis amb seu a Catalunya i els bisbes Mons. Salvador Giménez Valls de Lleida i l’emèrit de Lleida Mons. Joan Piris, amb els altres bisbes de la Comissió de Mitjans de la CEE.

Aquesta Assemblea anual pretén que les delegacions diocesanes de MCS comparteixin experiències i tractin projectes conjunts pel seu treball pastoral. Per a fer-ho, es presenten diversos testimonis de projectes de comunicació de l’Església. Aquest any, a més a més, van aprofundir en la tasca de la Secretaria per a la Comunicació de la Santa Seu, amb un nou model d’integració i gestió unitària dels diversos mitjans.

El dimecres dia 31 de gener, els Delegats van iniciar la jornada celebrant l’Eucaristia a la Cripta de la Basílica de St. Pere del Vaticà que fou presidida pel Bisbe encarregat de la Comissió de Mitjans de la CEE, Mons. Ginés García Bertrán i concelebrada pels bisbes de la Comissió i per Mons. Vives i Mons. Cristau que es trobaven aquella setmana a Roma participant en el 4t Encontre amb els Directors  Espirituals dels Seminaris d’Espanya.

A continuació, tots junts van participar a la tradicional Audiència amb el Papa Francesc al Vaticà i els membres de l’Assemblea de delegats de MCS van conèixer la “Sala Stampa” del Vaticà.