Mn. Ramon Prat, Mn. Gerard Soler i Mn. Daniel Turmo de la nostra diòcesi, són tres dels 23 preveres i religiosos de Catalunya que han estat nomenats Missioners de la Misericòrdia pel Sant Pare.

El dimarts, 9 de febrer del 2016, el Papa Francesc donarà la benvinguda als Missioners de la Misericòrdia a Roma per parlar amb ells del servei que se’ls demana, tal com va exposar a la Butlla "El rostre de la misericòrdia": «Seran, sobretot, signe viu de com el Pare acull tots els qui estan a la recerca del seu perdó. Seran missioners de la misericòrdia perquè seran els artífexs davant de tots d’una trobada carregada d’humanitat, font d’alliberament, rica de responsabilitat, per a superar els obstacles i reprendre la vida nova del Baptisme» (n. 18).

L’endemà, 10 de febrer, Dimecres de Cendra, el Sant Pare presidirà la solemne eucaristia de l’inici del temps quaresmal i els conferirà l’encàrrec als 800 missioners de tot el món que ha designat.

El papa demana «que s’organitzin en les Diòcesis “missions per al poble” de manera que aquests Missioners siguin anunciadors de l’alegria del perdó. Que se’ls demani celebrar el sagrament de la Reconciliació per als fidels» (n. 18), així com també que siguin abans de res predicadors convincents de la misericòrdia.

El Sant Pare va encarregar a la selecció d'aquests Missioners de la Misericòrdia al Pontifici Consell per a la Nova Evangelització que presideix Rino Fisichella. Entre altres aspectes, es buscava un perfil de sacerdots "capaços d'expressar la proximitat amb Déu", bons predicadors i confessors, i amb disposició per moure's i fer-se presents a les perifèries. Els noms escollits han estat avalats o proposats pels bisbes diocesans.

Catalunya tindrà Missioners de Misercòrdia de tots els bisbats i serà una de les zones amb més sacerdots destinats a aquesta missió. La majoria són capellans diocesans, però del bisbat de Sant Feliu hi haurà tres religiosos i un del bisbat de Terrassa. Aquesta és la llista completa: Tarragona: Jaume Gené Nolla, Josep Mateu Guarro. Barcelona: Salvador Pié-Ninot. Girona: Joan Baburés Noguer, Josep Puig Bofill, Joan Planellas Barnosell. Lleida: Ramon Prat Pons, Gerard Soler Quintillà, Daniel Turmo Gargallo. Sant Feliu de Llobregat: Bernabé Dalmau Vilalta (benedictí), Ramon Olomí Batlle (claretià), Josep Roca Mas (Fill de la Sagrada Família). Solsona: Antoni Bonet Trilla, Josep Maria Montiu de Nuix. Terrassa: David Abadias Aurín, Lluís Victori Companys (jesuïta).Tortosa: Javier Vilanova Pellissa, Ivan Cid Pegueroles. Urgell: Ignasi Navarri i Benet, Antoni Elvira i Gorgorió. Vic: Jaume Casamitjana Vilaseca, Joan Casas Griera.