Els dies 15 i 16 de març un grup de persones de la diòcesi de Lleida, sacerdots i laics, entre els quals el nostre vicari general, hem tingut el goig de poder assistir i participar del 'Primer Simposi internacional Reforma i reformes en l'Església'.

Etiquetes per notícies, etc.:

Els bisbes catalans han fet pública una nota sobre les eleccions del 27 de setembre i parlen del “moment crucial com el que estem vivint" i que "pot tenir conseqüències de llarga durada".

Etiquetes per notícies, etc.:

Amb motiu de la propera beatificació de 109 màrtirs claretians, que tindrà lloc a la basílica de la Sagrada Família a Barcelona, la parròquia Sant Antoni M. Claret, de Lleida, ha organitzat una sèrie d’actes per tal de donar a conèixer la vida d’aquells que li són més propers, i les circumstàncies en què van morir.

Català

La comunitat de carmelites descalces del monestir del Sagrat Cor de Jesús de la Caparrella, l'únic de vida contemplativa a la diòcesi de Lleida, va celebrar el passat diumenge 15 d'octubre la festa de la seva fundadora Santa Teresa de Jesús, amb el ressò de l'obertura de l'Any Jubilar Teresià a Àvila, ciutat on va néixer la reformadora del Carmel.

Català

Més de 120 persones van assistir el passat 18 d'octubre a la Vetlla de pregària en aquesta hora present organitzada per la Diòcesi de Lleida que va presidir el Bisbe Salvador. Precisament, unes paraules del nostre pastor van obrir la pregària que va tindre lloc a la Parròquia de Sant Pere.

Català

Les Càritas Diocesanes catalanes van atendre l'any passat 360.604 persones, un 4,7% , més que l'any 2015. En aquest periode han augmentat un 11,5% el nombre de projectes. Les famílies amb fills a càrrec són les més afectades, sobretot les monomarentals. Aquestes dades es van fer públiques públiques a la roda de premsa de presentació de la Memòria 2016 de les Càritas Diocesanes amb seu a Catalunya.

Català

La Diòcesi de Lleida acollirà del 17 al 19 de novembre les X Jornades de Formació de catequistes que aplegaran a formadors de tots els bisbats amb seu a Catalunya.

Etiquetes per notícies, etc.:

Una vintena de religiosos i religioses de la nostra diòcesi van compartir una jornada el passat 7 d’octubre i van visitar Àger on van celebrar una eucaristia a l’església de Sant Vicenç, van acostar-se fins al pantà de Terradets i després de dinar es van dirigir a la població de Llimiana.

Etiquetes per notícies, etc.:

La sala d'actes del rectorat de la UdL acollirà el dijous 19 d'octubre la lliçó inaugural del curs 2017/2018 de l'IREL (Institut de Recerca i Estudis Religiosos de Lleida) que anirà a càrrec del Doctor Manel Lladonosa.

Etiquetes per notícies, etc.:

El diumenge 22 d'octubre se celebra la Jornada Mundial de les Missions, el DOMUND, amb el lema "Sigues valent, la missió t'espera". A la nostra diòcesi tenim una trentena de missioners repartits pel món que estan desenvolupant la seva missió.

Pàgines