Les VII Jornades de Formació per a Catequistes es van inaugurar el divendres 24 d’octubre al Centre de Congressos d’Andorra la Vella. L’acte fou presidit per l’arquebisbe d’Urgell i copríncep d’Andorra, Mons. Joan-Enric Vives, i comptà amb la presència de la cònsol major d’Andorra la Vella, Rosa Ferrer; el director del Secretariat Interdiocesà de Catequesi de Catalunya i les Illes Balears, Mn. Joan M. Amich, i el delegat de Catequesi d’Urgell i Vicari de Pastoral, Mn. Antoni Elvira.

El gruix de les activitats de la trobada es va dur a terme el dissabte, dia 25, quan es van fer els tallers de descoberta al matí. El treball de la tarda partí de la ponència del bisbe auxiliar de Barcelona i president del Secretariat Interdiocesà de Catequesi, Mons. Sebastià Taltavull, que va parlar de la catequesi com a aprofundiment de la Bona Nova de Jesús, tenint com a text marc l’exhortació apostòlica ‘Evangelii Gaudium’, del papa Francesc. Un treball de grups posterior, la posada en comú i el col·loqui completà aquesta fase del treball dels catequistes reunits a Andorra la Vella.

Els ponents del matí, Jose Antonio Goñi, Imma Farré, Carles Cahuana, Anna Ludevid, Andreu Muñoz, Carme Sorribes, Enric Termes i Fito Tugues van fer una tasca de gran participació dels catequistes assistents, que van posar damunt la taula les seves inquietuds i problemes quotidians, vinculats amb el signe del taller al qual assistien.

A la tarda, Mons. Taltavull va glossar les paraules del Papa Francesc al final del Sínode d'enguany i va plantejar quatre qüestions recollides pel beat Pau VIè a ‘Evangelii Nuntiandi’: “Quina eficàcia té als nostres dies aquesta energia amagada de la Bona Nova, capaç de sacsejar profundament la consciència de l'home? Fins a quin punt i de quina manera, aquesta força evangèlica pot transformar de debò l'home d'aquest segle? Amb quins mitjans proclamar l'Evangeli, perquè el seu poder sigui eficaç? Es troba o no més apta l'Església per anunciar l'Evangeli i inserir-lo al cor de l'home amb convicció, llibertat d'esperit i eficàcia?

A través d'aquestes quatre qüestions va articular una ponència molt rica en matisos per tal de donar resposta a aquestes qüestions des de la perspectiva plantejada a Evangelii Gaudium.

Les jornades no només van ser un espai de formació i de treball. També han tingut la voluntat de procurar espais d’oració i comunió entre els participants. Es va fer una pregària multitudinària el primer vespre, amb l’assistència de Mons. Vives, i, el dissabte, el rés de Vespres fou presidit per Mons. Taltavull.

La Missa solemne el diumenge 26 a Meritxell, concelebrada pels dos bisbes i els sacerdots participants en les Jornades, va ser un acte multitudinari on participaren els catequistes, els seus acompanyants i moltes persones de la comunitat cristiana andorrana.

A les jornades hi han participat uns 350 catequistes de totes les diòcesis de Catalunya i les Illes Balears, encapçalades pels respectius delegats de catequesi i altres preveres.

Més fotos de la trobada dels catequistes, aquí.