La parròquia de Sant Joan Baptista va celebrar joiosament la seva festa patronal amb una Missa solemne presidida pel bisbe Salvador i concelebrada per Mn. Joan Ramon Ezquerra. El Cor Miorita i la Coral del Carme van acompanyar amb els seus cants la litúrgia. El temple estava ple de feligresos que van voler compartir una festa tan assenyalada.

El Bisbe va fer un agraïment especial “a tots els que han crescut en la seva fe i vivència cristiana a la parròquia de Sant Joan i l’han transmès”. També es va dirigir als immigrants afirmant que “las personas que vienen de otras tierras, para nosotros son la Iglesia de Cristo. Todos somos hermanos miembros de un solo pueblo, el de Cristo, y unidos en esta celebración.” La Unitat Pastoral del Carme i Sant Joan es va constituir l’any 2001 amb Mossèn Joan Mora com a rector, que també estava al capdavant de l’atenció pastoral dels immigrants. El nostre Pastor el va recordar amb afecte.

Tot referint-se a sant Joan, el precursor de Jesús, patró de la parròquia i de la diòcesi de Lleida, i assenyalant les seves qualitats, el Bisbe va interpel·lar a la comunitat: “Sóc jo una persona cridada per Déu per anunciar el Senyor, tal com ho va fer el Baptista? Som autèntics seguidors de Jesús? Ens sentim tots germans i oferim l’evangeli com a norma de vida?”

El Bisbe Salvador també va parlar de l’inici inaugural dels tres aniversaris de la Parròquia durant el trienni 2018/2020, tal com anuncien les pancartes penjades a les dues façanes del temple: 850 anys de la primera documentació; 150 anys de la demolició del temple antic, i 125 anys de la inauguració del nou. I va agrair a Mn. Joan Ramon Ezquerra, l’actual rector de la Parròquia, que hagi promogut aquesta commemoració que tindrà ressò a tota la ciutat.

Acabada la celebració religiosa, es va iniciar una celebració festiva al carrer, davant de la porta de Santa Marta. Allí el Grup de Catequesi va donat una nota de color interpretant un galop i una sardana. L’animació va continuar amb una altra sardana oberta a la participació popular. Va ser una estona de germanor viscuda intensament, tant els que ballaven com pel públic. La festa es va acabar amb una degustació de la tradicional coca de Sant Joan acompanyada d’una beguda molt refrescant preparada per l’antiga Casa Roig.