Església de Lleida, que dius de tu mateixa és el títol de l’Assemblea Diocesana que se celebrarà el matí del pròxim 30 de maig a la Casa de l’Església-Acadèmia Mariana, on es farà un informe de l’estat actual de la diòcesi.

La voluntat del bisbe de Lleida, Mons. Joan Piris, és que sigui la mateixa diòcesi qui elabori un informe sobre la seva realitat i moment, per tal d’ oferir-lo al nou prelat quan aquest prengui possessió.

Donat que el bisbe Joan va presentar la renúncia del seu càrrec al Papa Francesc el mes de setembre passat i en previsió que tard o d’hora s’ha de produir el seu relleu, ha estat iniciativa seva preparar de forma conjunta, amb la resta de persones, col·lectius i moviments que formen la diòcesi, l’informe sobre la realitat de la diòcesi per lliurar-lo al seu successor, segons explica Mn. Ramon Prat, vicari general del Bisbat.

Amb aquest objectiu, les quatre àrees en les quals s’agrupen les diferents delegacions diocesanes i organismes de l’Església a Lleida  –Litúrgia i Espiritualitat, Acció Caritativa i Social, Evangelització (Gaudium et Spes) i Formació–, més una de nova centrada com a grup de treball i centrada en les vocacions, elaboraran un informe final, on es respondran a tres qüestions: quin és el repte més important que cal fer front, quin és el signe d’experiència i de futur, i quin és el suggeriment per avançar.

Abans que l’assemblea diocesana es reuneixi en els diferents grups de treball, el director de l’Acadèmia Mariana, el doctor Joan Viñas, realitzarà la ponència introductòria. Aquesta arrencarà amb el Concili Vaticà II, del qual es compleix enguany el 50 aniversari de la seva cloenda (1962-65); seguirà amb el Concili Provincial Tarraconense (vintè aniversari), continuarà amb els set darrers anys de la Diòcesi Lleida (període episcopal del bisbe Joan) i finalitzarà amb la referència a l’exhortació apostòlica del Papa Francesc, Evangeli Gaudium.