Una família de Puigverd de Lleida ha entregat un plec de documents parroquials dels segles XV, XVI i XVIII a l'Arxiu Diocesà del Bisbat de Lleida. Entre els documents dipositats es troben...

protocols notarials, capitulacions matrimonials i un 'Quinque Libris' (llibre on s'inscrivien dels sagraments celebrats a la parròquia) que pertanyien a l'Arxiu Parroquial de Puigverd de Lleida.

L'entrega s'ha fet aquest matí a la sala de reunions del Bisbat de Lleida. A l'acte han participat el vicari general de la diòcesi, Ramon Prat, el responsable de l'Arxiu Diocesà, mossèn Jacinto Cotonat i la família que durant els darrers anys han guardat la documentació.

El periple de la documentació comença a mitjans dels anys 70 quan es realitzen unes obres a la casa rectoral de Puigverd de Lleida. Durant les obres, els treballadors van deixar al carrer una part dels documents de l'Arxiu Parroquial (salvat de la crema de l'església de l'any 1936). Una veïna del poble ho va veure i ho va recollir. Durant un temps els va guardar a casa seva, on va elaborar un petit inventari dels documents conservats, ordenant-los pels cognoms de les famílies que ella reconeixia. Va separar els documents en dos plecs; el plec més gran el va entregar a una família amb documentació que els corresponia, i l'altre els hi va donar al llavors alcalde de Puigverd de Lleida, German Bosch.

German Bosch va estudiar-los i conservar-los tota la seva vida, deixant sempre veure la documentació que guardava, i col•laborant en la seva digitalització i catalogació, realitzada l'any 2009 per uns veïns del poble. L'any 2015 en German va morir, i la seva família ha volgut acabar el projecte del seu pare i retornar, tal com ell desitjava, els documents a la parròquia de Puigverd.

En l'actualitat l'Arxiu Diocesà del Bisbat de Lleida guarda ja altres documents de l'Arxiu Parroquial de Puigverd de Lleida. També custodia documents parroquials, que tenen més de cent anys, d'un centenar de parròquies de la diòcesi. En el seu conjunt l l'Arxiu està format per aproximadament 800 metres lineals de documents des del segle XV fins a l'actualitat.

El responsable de l'Arxiu Diocesà, mossèn Jacinto Cotonat, fa una crida perquè les famílies que tinguin documents parroquials en custodia les entreguin a l'Arxiu Diocesà per garantir el seu manteniment i catalogació.