El director de l'Oficina de Premsa de la Santa Seu, el pare Federico Lombardi, la revesta Mundo Cristiano, que enguany ha celebrat el seu 50è aniversari, el programa de TVE Máster Chef, i la cantant Montserrat Caballé, entre altres, han estat guardonats amb els Premis Bravo! 2013 que atorga la Comissió de Mitjans de comunicació Social (CEMCS) de la Conferència Episcopal Espanyola (CEE) en les categories de Premi Especial, Premsa, Televisió, i Música, respectivament.

A més, han estat premiats el programa de la COPE Iglesia Notícia, dirigit per Faustino Catalina i Eva Galvache, en la categoria de Ràdio; ‘Un Dios Prohibido’, de Contracorriente Producciones, en la de Cinema; l'Agència 101, per la posada en marxa del compte @Pontifex, en la de Noves Tecnologies; l'ONCE, per la campanya amb motiu del seu 75è aniversari, en la de Publicitat; i Odisur, amb el Premi Bravo! al Treball Diocesà en Mitjans de comunicació.

Aquests guardons tenen com a objectiu "reconèixer, per part de l'Església, la tasca meritòria de tots aquells professionals de la comunicació en els diversos mitjans, que s'hagin distingit pel servei a la dignitat de l'home, els drets humans i els valors evangèlics", segons indica la CEE.

El jurat ha estat presidit per l'arquebisbe d'Urgell i membre de la CEMCS, monsenyor Joan Enric Vives i Sicília, i ha estat format pel degà de la Facultat de Comunicació de la Universitat Pontifícia de Salamanca, Fernando Martínez Vallvey; el president de la Unión de Informadores y Periodistas de España (UCIP-I), Rafael Ortega; i el director de la revista 'Ecclesia', Jesús de las Heras.

També han format part del mateix el director editorial i adjunt al president de la Cadena COPE, José Luis Restán; el director de l'Oficina d'Informació de la CEE, Isidro Catela; el director del Departament de Cinema de la CEMCS, Juan Orellana; el director del Departament de Premsa de la CEMCS, Ulisses Bellón; i el director del Secretariat de la CEMCS, José Gabriel Vera Beorlegui, que ha actuat com a secretari del Jurado.