El nostre bisbe Salvador ha tingut la iniciativa, que la col·lecta de la missa d’inici del seu ministeri com a pastor de la diòcesi de Lleida que es celebrarà a la Catedral nova a les cinc de la tarda de diumenge vinent, sigui destinada íntegrament a

l’acollida de persones i famílies refugiades. Aquesta col·lecta la duran a terme persones voluntàries de Càritas Diocesana.

Cal recordar també que el nostre Pastor ha aprovat recentment la creació de la Comissió Diocesana d’Acollida als Refugiats (CoDiAR) amb l’objectiu de coordinar la resposta que la diòcesi de Lleida pugui oferir per a l’acollida dels refugiats que arribaran a les nostres terres. Aquesta comissió estarà formada per representants de les quatre  àrees de pastoral, dels sis arxiprestats, de les comissions de Vida Consagrada i de Pastoral amb Immigrants.

Amb aquestes iniciatives el nostre bisbe Salvador ens invita a estar a prop del Papa Francesc que ve demanant des de fa temps, gestos concrets d’acollida i proximitat als immigrants i refugiats.