El dissabte 14 de març es va celebrar al Centre Borja de Sant Cugat del Vallès la Jornada anual d’Apostolat Seglar de Catalunya, que enguany va reflexionar sobre “Comunitat de Deixebles Evangelitzadors”.

Aproximadament, 100 persones representants i consiliaris de diferents grups, moviments i grups d’adults en parròquies vinguts d’arreu del país, es van donar cita per aquest treball i reflexió que es va iniciar amb una pregària, amb les paraules de benvinguda del bisbe auxiliar de Terrassa, Mons. Salvador Cristau; del director de la Comissió d’Apostolat Seglar de la Conferència Episcopal Espanyola (CEE), Mn. Antonio Cartagena, i de Mons. Xavier Novell, president de la Comissió d’Apostolat seglar de Catalunya.

Amb la presentació del ponent, Josuè Fonseca, fundador de la Comunitat “Fe i Vida” es va donar pas a la ponència de forma dinàmica i dialogal,  on en primer lloc va explicar, al seu entendre, què és un”deixeble”, a la llum de Evangeli Gaudium (E.G, nº20). Va subratllar que és una persona que ha fet experiència del Déu que salva, que la descoberta porta a un procés que s’ha d’arribar amb fidelitat i perseverança i que ha de viure-la en comunitat dins de l’Església, posant l’accent en l’Església Diocesana com aglutinadora de totes les comunitats.

En segon lloc, va discernir sobre “Evangelitzar” com la transmissió d’un Missatge que ho transforma tot, que fa noves totes les coses, implica també en la transmissió, la experiència que suposa per a un mateix la Bona Notícia. Cal ser, doncs, comunitat real, on tothom es relaciona i es preocupen els uns pels altres; vetllar per aquest contacte personal i també, perdre la por de fer invitació personal a viure l’estil de vida de Jesús en comunitat.

Desprès del treball de grups, es va fer un retorn de què més ens va arribar de la ponència, destacant la necessitat de ser molt creatius a l’hora de l’acompanyament, de cercar espais de diàleg a tots els nivells i amb tothom i que la parròquia ha ser una comunitat viva on tinguin cabuda grups i moviments, perquè hem de pensar que allò que fem ara serà l’Església del futur.

Per finalitzar la Jornada, varem compartir en l’Eucaristia tot el treball del dissabte.

Joan Carles Nicuesa Vilardell

Delegat diocesà d’Apostolat Seglar de Lleida