Foto Rectangle:

L'Institut d'Estudis Ilerdencs acollirà aquest dijous 14 d’abril a les 19.30 hores la presentació del llibre “Mossèn Jesús Tarragona i el seu món”, escrit per Josep Varela i Serra, i editat conjuntament pel Museu de Lleida i l’IEI.

La publicació repassa la trajectòria vital de mossèn Tarragona, des de la seva infantesa, marcada per la guerra civil; passant pels seus anys al Seminari i més tard com a rector a Tamarit, Tragó de Noguera, Bell-lloc, Binèfar i Lleida, que dóna una idea de la seva llarga i fructífera carrera eclesiàstica. A més a més, el llibre també incideix en una altra important vessant de la trajectòria de mossèn: el seu incansable esforç i treball per salvaguardar el patrimoni artístic de Lleida durant més de 50 anys, tasca que ha desenvolupat com a delegat del Patrimoni Artístic de la Diòcesi de Lleida, com a director del Museu Diocesà de Lleida (si avui en dia el Museu de Lleida: diocesà i comarcal és una realitat és, en gran mesura, gràcies a mossèn Jesús Tarragona), i com a president dels Amics de la Seu Vella.

El llibre és fruit d’una sèrie d’entrevistes realitzades per Josep Varela tant al mossèn com a persones properes a ell, entrevistes en profunditat que han permès a l’autor copsar la personalitat i la trajectòria vital de mossèn Tarragona; així mateix, no podem oblidar l’exhaustiva tasca de documentació realitzada per l’autor.

Aquesta presentació s’emmarca dins dels actes de Sant Jordi a l’IEI i està previst que participin en aquest acte Mn. Josep M. Martí Bonet, director del Museu Diocesà de Barcelona, Josep Giralt, director del Museu de Lleida, Josep Varela, autor del llibre i Montserrat Macià, directora de l’IEI.