El pròxim 12 d'agost tindrà lloc la celebració del 125 aniversari de la Fundació de la casa Asil d'Aitona de les Germanetes dels Ancians Desemparats per Santa Teresa Jornet.

Els actes començaran a les onze del matí amb una missa solemne presidida pel bisbe de Lleida Salvador Giménez amb l'assistència de la Mare Provincial de la Congregació, les autoritats municipals i les Pubilles i Hereus de la població. L'acompanyament musical anirà a càrrec del Cor Parroquial de Llardecans.

A continuació s'interpretarà l'Himne de Santa Teresa Jornet a càrrec del Cor Parroquial de Llardecans i del Cor Etosca. Tot seguit, la sala d'actes de la residència de les Germanetes acollirà la projecció de la pel·lícula de Santa Teresa Jornet: 'Un nuevo amanecer'.

La residència d'Aitona va ser la primera que Santa Teresa Jornet, filla d'Aitona i fundadora de les Germanetes dels Ancians Desemparats, va fer a Catalunya, i que ella mateixa va sol·licitar, gestionar i va poder participar en la seva inauguració. El passat 27 de gener Aitona també va acollir una festa per rendir amb fe i devoció un homenatge a Santa Teresa Jornet Ibars, amb motiu del 42 aniversari de la seva canonització i els 143 anys de la fundació de la Congregació de les Germanetes dels Ancians Desemparats.