Com cada any, la Pastoral Obrera de Lleida ha realitzat els seus actes al voltant del Dia del Treball.

Dimecres 30 d'abril es va fer una vetlla de pregària a la Parròquia de Santa Tereseta centrada en la dignitat de les persones. A partir dels grans missatges del pensament social de l'Església

ens vam interpel·lar sobre la nostra actitud envers els altres i les injustícies socials. Vam sentir a l'Eugenio, de la Plataforma d'Afectats per la Hipoteca, que ens va fer un testimoni molt viu de l'experiència recent amb una afectada i la seva situació. La Natàlia, d'Arrels – St. Ignasi, ens va explicar el treball per a la integració de les persones excloses i les dificultats que comporta trobar recursos.

Dijous 1 de maig s'ha celebrat la tradicional Eucaristia. Enguany la parròquia triada ha estat Sant Salvador, del barri de Pardinyes. La comunitat parroquial ens ha acollit molt bé. Dins de la celebració ha estat present la difícil situació dels treballadors en el nostre país i en el món, s'ha llegit un fragment del manifest de la Pastoral Obrera de Catalunya, on es fa una anàlisi d'aquesta situació.

Finalment, com és tradició els darrers anys, hem dedicat una estona al record d'una persona que ens ha estat referent de vida. Enguany, la persona triada ha estat Juan Manuel Bardají, el Juanma, prevere diocesà que va dedicar la seva vida als nens, adolescents i joves, especialment als que estaven en risc d'exclusió. Ho va fer des del món de l'ensenyament i també creant i liderant entitats per donar sortides a aquests nois i que eren autogestionades per ells.

El lema que ha presidit els actes d'aquest 2014 ha estat “Reconstruïm la dignitat de les persones”. Ha estat agafat de la prioritat de l’Acció Catòlica Obrera (ACO). Sentim que està en sintonia amb el moment actual i que cal vetllar per a què les persones, tot i el moment difícil no siguin desproveïts de la seva dignitat humana. Podeu veure unes fotos clicant en aquest enllaç https://www.flickr.com/photos/118930467@N06/sets/72157644155083420/