El Bisbe Salvador va visitar la setmana passada Troballes, l'empresa de reinserció social de Càritas Diocesana Lleida i de la Fundació Jaume Rubió Rubió.

El director de Càritas Lleida, Ramon Baró, la secretaria general de Càritas Diocesana de Lleida, María José Rosell, i el gerent de Troballes, Josep Fernández, i altres membres del patronat de la Fundació Jaume Rubió i Rubió, van rebre al senyor bisbe i li van mostrar la feina que es fa a l'empresa de reinserció.

El Bisbe Salvador va seguir la ruta que fa la roba a la planta, situada al Turó de Gardeny. La roba que els ciutadans deixen als contenidors de Troballes arriba a la planta i es classifica per apartats. Després la roba classificada passa per un procés de neteja molt acurat. Cada peça de roba es planxa individualment i s'etiqueta per poder vendre-la a les botigues de Roba Amiga. En l'actualitat l'empresa Troballes té 22 treballadors.

El Bisbe Salvador va agrair la feina dels voluntaris i els treballadors de Troballes i va destacar el reconeixement social que té Càritas. "Dir Càritas és dir un aspecte molt positiu de l'Església i de la societat", va asegurar el bisbe Salvador. El bisbe va signar al llibre d'honor de Troballes, va saludar voluntaris i treballadors de l'entitat abans de reunir-se amb l'equip directiu.

Troballes Empresa d'Inserció és una empresa promoguda per la Fundació Jaume Rubió i Rubió per a la realització d'un dels seus objectius: ajudar a aconseguir un nivell d'ocupació suficient a persones amb especials dificultats o en risc d'exclusió social, i que puguin trobar feina, per tal de desenvolupar-se professionalment de forma autònoma i integra.