Com cada any, malgrat la situació sanitària dels darrers temps, respectant les mesures de prevenció, la Hospitalitat de la Mare de Deu de Lourdes de la Diòcesi de Lleida, va celebrar el dia de la Mare de Deu de Lourdes. Si be el dia en que es commemora en l’església aquesta festivitat anyal es l’onze de febrer, dia de la primera aparició de Maria a Bernadette en la cova de Massabielle, es costum traslladar la celebració a algun dels diumenges propers a aquesta data per tal de facilitar la participació.

Aquest any, la celebració tingué lloc al diumenge 13 de febrer.

Els actes s’iniciaren a les 18,45 hores amb unes paraules del nostre consiliari mossèn Francisco Ribas, situant el significat de l’acte en les peculiaritats dels moments actuals tot relligant-lo als principis i valors de la nostra fe, ressaltant el significat i el valor del
patiment dels malalts. ( Volem aprofitar l’ocasió que ens propicia aquest escrit per expressar, de manera pública, el condol dels hospitalaris al nostre consiliari pel traspàs recent de la seva mare Maria José. Demanem a Deu l’aculli en la seva glòria i doni
consol als seus en aquesta terra ).

Tot seguit s’inicià el res del rosari i la professo amb la Verge portada per grups de voluntàries de la Hospitalitat, seguida pel Sr. Bisbe, que presidia la celebració, pels concelebrants, per la junta de la Hospitalitat i les autoritats civils que ens van acompanyar. La resta dels participants, per prevenció sanitària, van seguir el sant rosari des dels seus llocs, però tots amb les respectives torxes tradicionals de Lourdes, les quals, amb les seves flames, expressaven la comunió , l’entusiasme de la celebració i la
unió dels cors amb el de la Mare que ens conduïa i condueix cap al seu Fill.

Finalitzat el rosari, el Dtor Jacint Cabau, com a delegat diocesà de la Pastoral de la Salut, fent present el dia del malalt en la celebració, ens feu record del nostre estimat mossèn Galcerán i d'altres membres de la Hospitalitat ja traspassats; també ens presentà els plantejaments i ensenyaments del Papa Francesc referents a l’atenció i cura dels malalts en l’església.

A continuació, com a acte central de l’encontre, es celebrà l’eucaristia, presidida pel nostre Sr. Bisbe Salvador, concelebrada amb els altres preveres participants, tots assistits pels diaques. L’eucaristia fou com l’arribada a destí del recorregut espiritual i físic que la nostra Mare Maria ens va proposà amb el res del sant rosari i la processó de torxes prèvia.

Al final de la celebració, el President de la Hospitalitat, Ramon Maria Reig, va agrair a tots els presents la seva participació i va anunciar els principals actes de la Hospitalitat per a l’any 2022, entre els que destaquem la peregrinació diocesana a Lourdes prevista, si la situació sanitària ho permet, per als dies 23 a 26 de juny. Tota la celebració fou solemnitzada i enriquida per la música i cants del Cor de la Catedral dirigit per mossèn Messalles.

Una vegada mes, des d’aquestes ratlles, vull agrair a tots els assistents, a les autoritats civils, als hospitalaris voluntaris i voluntàries i membres de junta que han treballat per fer possibles els actes, al Cor de la Catedral, als preveres i acompanyants en el altar i al nostre Sr. Bisbe que ens presidí amb la seva presencia, participació i comunió. Com cada any, fou una gran festa; en donem gràcies a tots, a la Mare i a Deu.

Ramon Maria Reig Masana