Tipus
Prop de vosaltres (Bisbe Salvador)
Producció
Data publicació:
dg., 05/26/2019

Alguns comentaristes insisteixen en què els catòlics comuniquem poc i malament. No sabem com fer arribar les nostres propostes i iniciatives al conjunt de la societat. Qui, pel desenvolupament de la funció eclesial, tenim la responsabilitat de parlar o escriure, estem convençuts de repetir massa vegades el mateix i, trobar-nos desgraciadament amb l’evidència de no haver arribat al coneixement de molta gent.

Refereixo aquesta impressió a la iniciativa eclesial d’organitzar un Congrés de i per a Laics el proper mes de febrer. Alguns tenim notícia de la seva existència, ho propaguem i repetim en excés els detalls d’aquest esdeveniment. Malgrat tot observem que molts d’altres, interessats igualment en la marxa de l’Església i amb tasques parroquials, no se n’assabenten o lamenten a posteriori de falta d’informació. Tot això amb la convicció manifestada per tothom de la importància del laïcat en la col·laboració i en la responsabilitat en els encàrrecs pastorals.

L’Església per mitjà de la Conferència Episcopal Espanyola va traçar un Pla Pastoral per al quadrienni 2016-2020 i el va titular Església en missió al servei del nostre poble, inspirat en la crida a la conversió missionera que el papa Francesc ha proposat per a tots els catòlics i seguint la ruta dissenyada pel Concili Vaticà II. En el Pla mencionat, els bisbes diuen “Les circumstàncies històriques que estem vivint han fet més difícil i més necessària la claredat i fermesa de la fe personal, la vivència comunitària i sacramental de les nostres conviccions religioses. I, en aquest sentit, conviden a assumir el protagonisme que correspon en aquest procés de renovació a tots els batejats”. És al mateix temps una constatació de la realitat i un repte per a tots els creients. Tots estem cridats a renovar les nostres comunitats i a un compromís més actiu en la parròquia, en els moviments i en les diòcesis.

Al finalitzar el període d’aquest Pla Pastoral està prevista la celebració d’un Congrés d’Evangelització, per al qual es convocarà a tot el Poble de Déu. Estarà organitzat per la Comissió d’Apostolat Seglar que manté comunicació fluida amb els delegats diocesans d’aquest sector pastoral. Així passa en la nostra en la qual el delegat, Manuel Díaz Martos, ja fa uns mesos que es mou i anima als diversos grups i moviments laicals per assegurar la presència de molts diocesans en aquesta magna assemblea.

En aquest sentit desitjo donar-vos informació i us demano la vostra col·laboració ara en el moment del treball de preparació del Congrés que se centra en les diòcesis. És una primera comunicació per la meva part. Hi tornarem més endavant sobre aquest important esdeveniment explicant els detalls del conjunt. Ara interessa que tots els diocesans, en les oracions i en la participació activa, se sumin a la consecució d’aquest objectiu.

El lema del Congrés és Poble de Déu “en sortida” utilitzant l’expressió del papa Francesc que vol que sortim a oferir a tothom la vida de Jesucrist. Si alguna cosa ens ha d’inquietar és el tancament en nosaltres mateixos aferrant-nos a les pròpies seguretats. Hi ha molta gent que està esperant que se li anunciï l’Evangeli. Aprofitem qualsevol oportunitat per fer realitat aquell impuls que el Papa ens recordava en l’Exhortació Apostòlica L’alegria de l’Evangeli.

La vitalitat de l’Assemblea diocesana serà un bon principi de la comunitat en la contribució de la nostra sensibilitat al conjunt de les diòcesis restants.

+Salvador Giménez, bisbe de Lleida