Amb Goix hem pogut celebrar, un any més, la Setmana de Pregària per la Unitat dels Cristians. I dic amb Goig perquè ha estat presencial, respectant totes les mesures que marquen les circumstàncies i que indiquen les lleis al nostre país.

Sota el lema "Manteniu-vos en el meu amor i donareu molt de fruit" (Jn 15, 56-9), hem desgranat les pregàries i textos, pensats i treballats aquest any pel grup conegut per "les Senyores de Morges", comunitat de dones de l'Església Reformada de la Suïssa de parla francesa, vingudes de diferents països i de diferents edats i tradicions, on la pregària per la unitat dels cristians és el cor de la vida de la comunitat, junt amb l'hospitalitat.

Vam iniciar la Setmana Ecumènica a la Parròquia de la Mare de Déu del Carme, amb una missa concelebrada pels sacerdots de la Unitat Parroquial. Ferms creients en la unitat tal com el Fill ens ha dit i ens diu cada dia en la Paraula, per tal de conèixer el Pare que vol la unitat de tots amb Ell.

L'Acte Central Ecumènic en el qual ens apleguem les Esglésies Cristianes que convivim a la ciutat, aquest any el vam celebrar a l'Església Cristiana Evangèlica Baptista. La Pastora Priscil·la ens va donar la benvinguda a la seva-nostra Església ens va dir, ja que era el lloc on, aquell vespre, ens uníem per pregar i, cada Pastor van anar participant explicant el perquè d'aquesta setmana de pregària, o bé proclamant la Paraula, o fent-nos una reflexió adient a la nostra condició de fills de Déu per tant, del mateix Pare, motiu de les pregàries d'aquest octavari per la Unió de les Esglésies. Els cants de cada església, de lloança, de gratitud i d'afirmació en el Crist que ens uneix no hi podien faltar, així com, al final, el cant del Parenostre en el qual aquest any, per motius de la pandèmia, no ens hem unit les mans. PERÒ SÍ ELS CORS.

Durant la setmana, diverses parròquies i centres religiosos, mitjançant les lectures i pregàries que tenim en el llibret comú per a tots i tot el món, també s'uneixen en la pregària i en la petició al Senyor que ens faci la gràcia de la UNIÓ.

La Setmana de Pregària l'hem acabat, com cada any a la Parròquia de Sant Pau de la Mariola. El Pare Nacho i els fidels parroquians, amb els seus cants i entusiasme, posen també el gra de sorra per la Unitat. El seu acolliment ens fa sentir amb ganes de tornar per viure amb intensitat la Setmana de Pregària per la Unitat dels Cristians, del que en donem gràcies de Déu.

Francesca Agustí