Aquest diumenge, 19 de desembre de 2021, l’Església del Pilar ha obert les seves portes per acollir la primera trobada de Nadal de les diferents comunitats de persones migrades de Lleida.

Convocades per la Delegació de Pastoral per a la Migració i com a fruit de la Jornada Mundial del Migrant i del Refugiat celebrada l’últim diumenge de setembre, totes les comunitats s’han trobat per manifestar la mateixa fe, més enllà de l’origen, de la cultura o del color de la pell. Una fe en un Nen que ve al món per salvar-lo, que neix en un pessebre i que assumeix la nostra condició per complir la seva missió.

La primera comunitat que ha intervingut ha estat la colombiana, que a través de les veus dels infants ens ha fet partíceps de la Novena al Nen Jesús, celebrada del 16 al 24 de setembre a Colombia i a altres països de Llatinoamèrica.

Tot seguit la coral de la comunitat catòlica romanesa ens ha cantat un conjunt de nadales, en romanès i en llatí, convidant-nos a la joia: Gaudete, gaudete, Christus es natus de Maria Vergine, gaudete!

A continuació, el grup de joves de la comunitat copta egipcia ens a introduït al món litúrgic propi, amb els himnes de Nadal ‘Nuestro Señor, nuestro Señor’ i ‘Apenshoys’.

El grup de l'aguinaldo de la comunitat veneçolana ens ha regalat un seguit de cançons típiques de les misses aguinaldo, celebrades també del 16 al 24 de desembre, dies de regal de Déu per a nosaltres, un camí espiritual cap al pessebre de Betlem.

Després de compartir els cants de la missa de l’aguinaldo, la comunitat ortodoxa romanesa de Lleida ens ha transportat al món cristià oriental, amb dues bellissimes nadales tradicionals, contant la història del naixement de Jesús i convidant-nos a fer el camí espiritual cap al pessebre de Betlem.

L’últim grup que ha intervingut, ha estat el grup de joves de la UPA Pilar-Magdalena, el grup camerunès que cada diumenge anima els cants de la missa de la parroquia. Amb força i energia, han compartit una nadala catalana i una nadala cantada en francès i anglès, les llengües que es parlen al seu país.

Abans d’acabar, la coneguda nadala Santa Nit ha sonat en les llengües dels participants: castellà, romanès, francès, ucraïnès, anglès i català, omplint l’església del missatge de pau d’amor i d’esperança.

Des de la Delegació de Pastoral per a la Migració agraïm a tothom l’esforç i la il·lusió de participar- hi, a la UPA Pilar-Magdalena per acollir-nos d’aquesta manera tan familiar i també un agraïment especial als mossens que sempre están presents quan se’ls necessiten, no només en les seves parròquies, sinó per tot allò que es requereixi.

Sentim-nos com una família, obrint el nostre cor i llar per acollir a Jesús que neix en mig nostre per fer renéixer l’amor, la pau i l’esperança, malgrat els temps que vivim.

Bon Nadal!

Clementina Budau