Mossèn Ramon Prat va cloure aquest dimecres, 3 de maig, les Jornades de Formació: “Envellir en positiu” pensades i organitzades des de quatre entitats diocesanes de Lleida: Càritas Diocesana des del programa” Gent Gran” , Hospitalitat de Lourdes, Pastoral de la Salut i Vida Creixent. Des del Paranimf de l'Acadèmia Mariana de Lleida, Prat va parlar de “Fer-se gran des de la fe”. En la seva presentació, Ramon Maria Reig, president de l'Hospitalitat de Lourdes, va destacar la trajectòria vital i l'extensa llista de publicacions del ponent, remarcant el darrer llibre “La certesa intuïtiva” com un recull final de la seva trajectòria i passant pels efectes de la malaltia com un procés natural, el d’envellir, que afecta el cos, la ment (la manera com ho vius), el cor (afectivitat) i l’esperit.

En la seva conferència va exposar que hi ha dues possibilitats d’envellir: des d’una posició en negatiu, o vivint-ho de forma positiva. Si es fa en negatiu, podem quedar encallats en el problema físic, viure enfadats per veure  que no podem fer el que sempre acostumàvem a fer  i tancar-nos a les preguntes vitals com: Val la pena haver nascut?, Per què he nascut? Per contra, envellir en positiu és acceptar la limitació com a natural, deixar-se impactar per les coses que ens afecten, contemplar les pèrdues i assumir els desafiaments.

Al llarg de les Jornades, hi ha hagut cnferències del doctor Jacint Cabau (Envellir de manera correcta), de la psicòloga Maria Puigvert (Cuidar el Cervell) i de la doctora Marta Trepat (Una mirada sobre la solitud, les pèrdues i els trastorns cognitius).