Mossén Xavier Batiste Mercadé va morir el passat 11 de setembre a l'edat de 84 anys.

Mn. Xavier Batiste Mercadé, fill de Ventura i Lorenzo, va néixer a Vallclara, Tarragona, el 18 de juny de 1935. Va ser batejat el dia 30 del mateix mes i confirmat el 29 d’agost del 1935 a la mateixa parròquia de Sant Joan Baptista de Vallclara. Va estudiar al Seminari de Lleida entre el 1949 i el 1961, i el 27 de maig de 1961 va rebre l’ordenació sacerdotal. Posteriorment va realitzar estudis al Centre d’Estudis Pastorals (1969-71), a la Facultat de Teologia de Barcelona (1971-73), i a l’Institut Catòlic de París, Secció Catequètica (1981-83).

Desprès de la seva ordenació sacerdotal va ser nomenat coadjutor de la parròquia de Sant Llorenç Màrtir de Lleida, fins setembre del 1963, passant a la parròquia de Santa Maria Magdalena de Lleida, també com a coadjutor, fins al 1966. Posteriorment va ser ecònom de Sant Pere de Puigvert de Lleida, ecònom de Sant Miquel d’Os de Balaguer, encarregat de la parròquia de Sant Antoni de Pàdua, d’Alberola, encarregat de Els Massos de Millà i Vilamajor, responsable de les parròquies de l’Assumpció de la Mare de Déu, de Torres de Segre i de Sant Pere de Sudanell, rector de la parròquia de la Nativitat de la Mare de Déu de Sunyer. Complint el Servei Militar, va passar a disposició del Vicari General Castrense com a capellà militar provisional entre 1966 i 1968.

Al 2004 va ser nomenat rector de la parròquia de Sudanell i adscrit a les parròquies d’Alcanó, Alfés, Albatàrrec i Montoliu. Al 2006 va ser nomenat rector de la parròquia d’Alfés i adscrit a les de la Mare de Déu d’Alcarràs, Sant Llorenç de Soses i Santa Anna de Montagut. Al 2016 passà a ser adscrit a la Unitat Pastoral formada per les parròquies de Torres de Segre, Alfés, Sunyer, Alcanó i Soses.

Al 2002 va ser nomenat Professor estable de l’Institut Superior de Ciències Religioses de Lleida, IREL.

En la seva tasca pastoral va ser consiliari de les següents institucions:

- Consiliari diocesà dels Minyons Escoltes i Guies Sant Jordi (1979);

- Consiliari de l’Associació i de la Junta d’Amics de la Mare de Déu de Carrassumada, de Torres de Segre (1994);

- Consiliari Diocesà de la J.A.R.C. (1994-97);

- Director de la Confraria de la Mare de Déu de Montserrat (1999-2002);

- Consiliari del Consell Diocesà d’Acció Catòlica (2007-17);

- Consiliari diocesà de Vida Creixent (2010);

- Consiliari diocesà de l’Acció Catòlica de Pobles i Comarques (2017)

Mn. Xavier Batiste Mercadé va morir el dia 11 de setembre de 2019, en la Casa Sacerdotal on vivia, als 84 anys d’edat i 58 de sacerdoci, per a descansar en la Pau del Senyor gaudint ja de la seva Glòria eterna.

Al cel hi sigui.