L'Acadèmia Mariana-Casa de l'Església ha acollit aquest dissabte 29 de maig l'Assemblea Diocesana del Bisbat de Lleida. Respectant totes les mesures sanitàries, vuitanta persones hi han participat presencialment al Teatre de l'Acadèmia Mariana i 75 de forma telemàtica, algunes reunides en diverses parròquies de la diòcesi. El Bisbe Salvador  ha agraït la participació dels assistents, després que l'assemblea de l'any passat fos suspesa amb motiu de la pandèmia.

L'Assemblea ha començat amb una pregària organitzada per la Delegació de Joves del Bisbat. A continuació, el vicari general de la diòcesi, mossèn Lluis Sallán han presentat el Pla d'Actuacions Diocesanes per al curs 2021-2022. Aquest pla s'ha elaborat a partir de les aportacions de parròquies, delegacions, moviments i fidels durant els darrers mesos.

El vicari ha apostat per enfortir la delegació de Pastoral de joves amb la creació d'una plataforma de representants de joves i a la vegada, impulsar "una xarxa d'adults implicats en el seu acompanyament espiritual". A més, ha destacat la necessitat de consolidar noves eines telemàtiques per la catequesi, a la vegada que s'aposta per implicar a les famílies. També ha recordat la voluntat d'enfortir el catecumenat.

En l'àmbit sociocaritatiu, com ha explicat el vicari, el Pla pretén articular els recursos necessaris perquè les comunitats parroquials coneguin allò que està fent Càritas Diocesana de Lleida i també les institucions de la xarxa sociocaritativa diocesana, especialment en aquest moment de pandèmia.

Per la seva banda, en l'àmbit de l'espiritualitat el Pla proposa donar a conèixer els espais de pregària contemplativa de recés que hi ha a la diòcesi i impulsar-los. També proposa aprofundir la corresponsabilitat dels laics i revitalitzar i renovar llenguatges en les comunitats parroquials.

Després de la intervenció del vicari, el doctor Joan Viñas ha impartit una conferència sobre la pandèmia i l'esperança. Viñas ha destacat que "la pandèmia ha trasbalsat la vida de tothom". Però a la vegada ha recordat que "la pandèmia era una oportunitat per canviar la nostra vida. Hem de preguntar-nos en què gastem tots els esforços". En aquest sentit, ha apostat per seguir l'estil de vida de Jesús". "Jesús està al nostre costat ens ajuda i ens salva", ha dit.

Viñas ha destacat que "cal gent sòlida en moments líquids". També ha reclamat que "cal aprendre a nadar perquè la societat avança molt de pressa en aquest món líquid". "Quan els deixebles van veure a Jesús ressuscitat van perdre la por, nosaltres com a laics també hem de perdre la por", ha dit. "Està a les nostres mans transforma la diòcesi", ha afegit Viñas.

"Com a cristià cal recuperar l'espiritualitat perquè l'amor és l'únic que ens fa feliç", ha dit. "La nostra fe és viu en comunitat" i ha apostat per tornar a les celebracions presencials seguint totes les mesures sanitàries.

El Bisbe Salvador ha tancat l'Assemblea demanant als fidels que es preguntin què poden fer ells per la diòcesi. I ha reclamat que "visquem amb esperança". Per acabar, ha apostat per la formació dels laics i ser creatius amb els joves.

Lleida, 29 de maig de 2021.