El fons creat pel Bisbat de Lleida per pal·liar els efectes de la Covid-19 ha permès a nou entitats de la Xarxa Sociocaritativa de la Diòcesi de Lleida atendre a més de 600 famílies (més 3.000 persones) de diversos col·lectius vulnerables. Es tracta de la quantitat recaptada per la Diòcesi al fons que es va crear per aquest motiu al mes d'abril, i que ha comptat amb les aportacions del mateix Bisbat, preveres i persones particulars, a les quals volem mostrar el nostre agraïment.

Les entitats beneficiares destaquen que els ajuts rebuts han permès impulsar noves accions i cobrir necessitats que d'una altra manera hagués estat impossible, fet que hauria dificultat la bona evolució d'algunes persones en situació de màxima vulnerabilitat.

Les ajudes han anat destinades a tres grans camps d'actuació: cobrir necessitats bàsiques, l'acompanyament d'infants vulnerables i la protecció sanitària per evitar contagis de Covid-19 tant de voluntaris, professionals com de persones ateses.

En relació amb la cobertura de necessitats bàsiques els ajuts han permès a l'Associació de Caritat Sant Vicenç de Paül atendre a 135 famílies, Esclat-Pare Palau ha ajudat 350 persones, i Càritas Diocesana de Lleida a atès 465 famílies en els seus programes d'aliments. També en la cobertura de necessitats bàsiques, les Llars del Seminari van acompanyar a 18 famílies i la Fundació Jericó ha reforçat l'atenció als usuaris del menjador social i a la residència de l'entitat.

En l'atenció a infants, Salesians Sant Jordi han organitzat un casal d'estiu destinat a 23 nens i 18 nenes d'entre 4 i 11 anys a l'escola Parc de l'Aigua; l'Obra Social Marista van celebrar un casal per a 115 menors per continuar amb la tasca preventiva amb els infants i joves en situació de risc social del barri de la Mariola.

En la protecció sanitària, Càritas Diocesana va destinar l'ajuda per proporcionar mascaretes, gel hidroalcohòlic i pantalles per mantenir les distàncies. A la vegada, la Fundació Jericó va fer front a les despeses extraordinàries per tal de prosseguir amb l'activitat d'acolliment de les persones allotjades a la residència.

El fons Covid-19 també ha permès projectes conjunts de diverses entitats de la Xarxa per pal·liar la situació de col·lectius vulnerables.

Així, Arrels i Càritas Diocesana de Lleida van col·laborar en un programa conjunt per garantir l'atenció a les persones temporeres. Durant 13 nits es van atendre a 18 persones en un allotjament temporal.

També cal destacar els ajuts destinats a països en vies de desenvolupament com el programa de Mans Unides a Madagascar i el de Salesians-Sant Jordi a Benín.

El Bisbat de Lleida va entregar 82.271,29 euros a nou entitats socials de la diòcesi per pal·liar els efectes de la crisi de la Covid-19. Cal recordar que el Bisbat de Lleida va aportar al fons 20.000 euros i que la resta han estat aportacions de sacerdots, religiosos i fidels de la diòcesi.

Les nou entitats beneficiàries formen part de la Xarxa Sociocariativa de la diòcesi de Lleida. Precisament, aquesta plataforma ha estat l'encarregada d'establir els criteris per la distribució de les aportacions arran dels projectes presentats per les entitats.

Concretament, Maristes-Obres Socials Lleida va rebre 5.037,58 euros; Esclat-Pare Palau 5.741,93 euros i Salesians-Sant Jordi 8.612,89 euros. L’Associació de Caritat Sant Vicenç de Paül va rebre 4.922,74 euros; la Fundació Entre Tots i per al Bé de Tothom (Llars del Seminari) 6.568,76; Arrels-Sant Ignasi 24.077,81 euros; Mans Unides 4.203,09 euros; Càritas Diocesana de Lleida 17.394,20 euros i la fundació Jericó va rebre 5.712,29 euros.

El fons Covid-19 del Bisbat de Lleida continua obert als següents comptes bancaris:

Banc de Sabadell    ES49 0081 0455 990001855994
Caixabank  ES51 2100 0203 790104063631

Lleida, 30 d'abril de 2021.