El Bisbat de Lleida continua la seva tasca pastoral, evangelitzadora i caritativa, malgrat la crisi sanitària del coronavirus.

Al respecte la diòcesi ha creat una Comissió de Resposta als nous reptes derivats del patiment, l’angoixa, la malaltia i les limitacions evidents que patim en aquest moment. El Sr. Bisbe, Monsenyor Salvador, la presideix. En formen part el Vicari general i tots els Delegats de les Delegacions de pastoral de la Salut, de Pastoral socio-caritativa, de Litúrgia i de Mitjans de Comunicació social. Aquest Comissió és reuneix cada dia per videoconferència per avaluar la situació i proposar al Sr. Bisbe les mesures més adients des del punt de vista pastoral.

El Bisbat ha posat en marxa també diverses iniciatives telemàtiques. Cada dia, mitjançant la Web de la diòcesi i les xarxes socials, posa a l’abast de tots el comentari de l'Evangeli del dia; dues vegades per setmana proporciona el testimoni d’un dels nombrosos voluntaris que segueixen al servei de les persones en els diferents àmbits del treball de les institucions diocesanes.

La xarxa caritativo-social, bo i incorporant les normes sanitàries de seguretat   no ha aturat l’acollida i el servei a les necessitats bàsiques de les persones que hi acudeixen. Entre d'altres iniciatives.

Diverses parròquies han reformulat la seva catequesi per tal que les famílies puguin seguir-les a través d'internet. Hi ha mossens que, sense presència de persones, ofereixen virtualment la celebració de l’Eucaristia a la seva comunitat. D’igual manera que catequistes mantenen la seva relació amb les famílies a través de videoconferència.

Hi ha constància expressa de que són molts els cristians que, moguts per la seva sensibilitat humana i cristiana, diàriament es posen en contacte amb membres de la comunitat parroquial a la que pertanyen, especialment amb persones grans, malaltes o que viuen soles.

L’acció d’escoltar, acompanyar i ajudar, inherent a la missió de l’Església, tant per via telefònica com principalment virtual, no queda aturada malgrat el greu i dolorós impacte del coronavirus.

En aquest context la Cúria diocesana segueix el seu treball, per això de 09.00 a 13.30 i de 16.30 a 18.30 atén consultes telefòniques en el núnero 973 26 86 28.