Unes 300 persones van omplir ahir la Catedral de Lleida en la Jornada de l'Enviament, presidida pel Bisbe Salvador Giménez. En aquesta celebració es fa palès i se celebra que ell, com a Pastor de l'Església diocesana, confia als homes i dones seguidors del Crist ressuscitat, la noble tasca de col·laborar amb ell en l'evangelització de la societat lleidatana.

El Bisbe Salvador va destacar que "la nostra finalitat és evangelitzar, donar a conèixer Jesucrist". Per això va dir que "estem contents d'haver conegut al Senyor i així ho reflectim en el nostre rostre". Va afegir que "volem evitar queixes i lamentacions, volen donar a conèixer Jesucrist. Volem evitar nostàlgies i volem viure la felicitat de Jesucrist".

El Bisbe Salvador va anunciar que la diòcesi es dedicarà aquest any a la reflexió. Per això es va fer entregar als assistents de la 'Guia per a la reflexió i per fer aportacions al nou Pla Diocesà de pastoral del Bisbat de Lleida'. Aquest document consta d'una desena de preguntes sobre la realitat diocesana. L'objectiu és que les diferents comunitats diocesanes facin arribar les seves respostes fins a la jornada del Dimecres de Cendra. Amb les conclusions obtingudes el Bisbe Salvador redactarà el proper pla pastoral.

El Bisbe va entregar aquest document de forma simbòlica a una vintena de delegats diocesans i arxiprestes que l'acompanyaven al presbiteri. En acabar la cerimònia es va entregar a tots els assistents.

Coincidint amb la jornada de l'Enviament es va inaugurar a l'espai expositiu de la catedral de Lleida la mostra 'Batejats i Enviats' d'Angelina Miró. L'exposició estarà oberta fins al 3 d'octubre i a partir del 8 d'octubre a la Parròquia de El Pilar de Lleida.