El divedres 2 d'abril, ha acabat la seva vida en aquest món el nostre germà, el prevere Antoni Guàrdia Barbé. Encomanem la seva ànima a Déu, Pare de la misericòrdia i del consol. Us demanem que pregueu per ell.

Mn. Antoni Guardia Barbé, fill de Carmen i de Fausto, va néixer a Alguaire (Lleida) el 27 d’octubre de 1931. Deu dies després va ser batejat a la parròquia del seu poble natal on, passats onze anys, va rebre el sagrament de la confirmació. Al 1943 va ingressar al Seminari de Lleida, realitzant els estudis eclesiàstics que finalitzà al 1955. El 29 de juny d’aquest any va ser ordenat a la Capella Major del Seminari Diocesà per Mons. Aurelio del Pino Gómez.

Començà el seu ministeri com a coadjutor, durant un any, de la parròquia de Sant Llorenç de Lleida, per a passar com a ecònom de la parròquia de Sant Josep d’Agulló i encarregat de les parròquies de l’Ametlla de Montsec, Corçà, Font de Pou i Millà, càrrecs que desenvolupà durant quatre anys.

Al novembre de 1961 passà, durant set anys, a la parròquia de l’Assumpció de la Mare de Déu de Maials com a ecònom. Entre tant va estar tres anys com a encarregat de la parròquia d’Almatret.

Tot seguit passà com a ecònom de la parròquia de Vilanova de Segrià i encarregat de la de Benavent de Lleida, càrrecs en els que va estar nou anys.

Al 1977 va ser nomenat responsable de la parròquia de Sant Antolí d’Aitona, fins al juliol del 2010.

El 2002, a més a més, va ser adscrit a les parròquies de la Granja d’Escarp, Massalcoreig i Serós.

Des del 2010 ha estat desenvolupant el seu ministeri com a col·laborador primer (dos anys) i com a adscrit després, a la Unitat Pastoral formada per les parròquies de la Mare de Déu del Pilar i Sta. Maria Magdalena de Lleida.

Durant el seu ministeri sacerdotal ha exercit els càrrecs de

- Delegat Diocesà d’Obres Missionals Pontifícies i Obra de Cooperació Sacerdotal Hispano-Americana.

- Delegat Diocesà de Missions (aquests dos càrrecs durant 16 anys).

- Arxiprest del Baix Segre (1997-2005)

- Membre del Consell Pastoral Diocesà

Mn. Antoni Guardia Barbé va morir el dia 2 d’abril de 2021, als 89 anys d’edat i 66 de sacerdoci, residint a la Casa Sacerdotal de Lleida, per descansar en la Pau del Senyor gaudint de la seva Glòria eterna.

Al cel sigui.

La Santa Missa funeral la celebrarem el dilluns, dia 5 d'abril, a les 11 hores a la Catedral. Després serà enterrat a Alguaire, el seu poble natal.