El Bisbat de Lleida ha creat un fons diocesà per atendre les necessitats de les persones més vulnerables arran de la crisi provocada per la Covid-19.

El Bisbe de Lleida, Salvador Giménez Valls, ha enviat una carta a sacerdots, religiosos, delegats episcopals, laics i fidels de la diòcesi on s'anuncia la creació d'aquest fons solidari. A la mateixa carta el prelat comunica que el Bisbat ha fet una aportació inicial de 20.000 euros.

A més, proposa a tots els mossens que donin una part dels seus ingressos anyals utilitzant una d'aquestes modalitats: una mensualitat, l'extraordinària de l'estiu o un percentatge de la gratificació durant uns mesos.

La totalitat de la recaptació es destinarà a la Xarxa d'Entitats Cristianes d'Acció Caritativa i Social que en paraules del Bisbe Salvador "mai s'han aturat en l'ajuda al proïsme i han vist com es triplicava en pocs mesos la demanda de les diverses atencions".

Cal recordar que la Xarxa d'Entitats Cristianes d'Acció Caritativa o Social del Bisbat de Lleida està formada per 16 entitats que treballen pels més vulnerables de la nostra diòcesi.

El prelat afegeix a la seva carta que "reitero la crida a la solidaritat de tots en aquest fons que voluntàriament cadascú decideix. Qualsevol pot participar en aquesta iniciativa a més d'atendre al sosteniment de la mateixa església".

Les aportacions a aquest fons diocesà es poden fer als següents comptes corrents:

. BANC DE SABADELL. ES 49 0081 0455 9900 0185 5494

. CAIXABANK ES 51 2100 0203 7901 0406 3631