El passat dia 8 de juny 2019 a la parròquia de Sta. Teresa Jornet va tenir lloc, la celebració de la Pentecosta, Dia de l'Acció Catòlica i el Dia dels Seglars.Hi van participar una vintena de persones i es va fer present el Bisbe Salvador.

Per celebrar el Dia de l'Acollida de l'Esperit i de l'Enviament, va tindre lloc una conferència amb el títol "Acompanyar al laic per conèixer a Jesús", a càrrec de Joan Carles Nicuesa, exdelegat d'Apostolat Seglar del Bisbat de Lleida.

Nicuesa va fer una exposició des de la seva experiència de ser acompanyat i d'acompanyar. En Joan Carles va explicar l'acompanyament "es fa en totes les fases de la vida". "Des que naixem fins que ens arriba la mort, trobem persones que ens acompanyen, són de moltes maneres diferents, però als cristians tenim la responsabilitat d'acompanyar des de la vida de Jesús de Nazaret", va dir Nicuesa.

En aquesta línia va assegurar que "l'acompanyament és per treure el millor de cadascú, perquè els valors que són donats es puguin desenvolupar al màxim per donar gràcies a Déu per la meravella que ha fet amb nosaltres". Va ressaltar que "l'acompanyament no és altre que ajudar a viure la vida en Crist, que vol dir reconciliar-nos amb el passat, arrelar-nos en el present i mirar el futur amb esperança".

L'acompanyament, va afegir el conferenciat, també es fa en la pregaria i que mai és entre dues persones si no a tres. "Hem de comptar sempre que en aquesta relació de descobrir la voluntat de Déu ell també està present, que ens escolta, ens ajuda a fer una relectura i descobrir nous camins perquè nosaltres puguem explorar-los com fa amb els deixebles d'Emaus", va dir Nicuesa.

Va ressaltar, en Joan Carles, que quant estem acompanyant ens trobem en terra sagrada, que hem de respectar tant a la persona que com diu Papa Francesc "treure's les sandàlies en la terra sagrada de l'altre" (cf. Ex 3,5), Hem de donar, segons Nicuesa, al nostre caminar el ritme guaridor de proximitat, amb una mirada respectuosa i plena de compassió però que al mateix temps curi, alliberi i encoratgi a madurar en la vida cristiana» (EG 169).

Després d'aquesta conferència vam assistir a la missa de la comunitat parroquial de Sta. Teresa Jornet, en la que ens va acompanyar la Coral Cants i rialles de l'àrea de la dona de l'Associació de Veïns de Cap Pont, va ser molt emotiva l'eucaristia i vam participar tota la comunitat.