Els Delegats diocesans de Litúrgia de la Conferècia Episcopal Taraconense (CET) demanen que amb motiu de l’entrada en vigor de la tercera edició en català del Missal Romà el proper primer diumenge d’Advent (27 de novembre), tinguem present, ministres i fidels, que ha de significar una ocasió de reflexió i d’estudi sobre el sentit de la Litúrgia i de la seva manera de celebrar-la, no únicament dels preveres, dels diaques i dels equips de Litúrgia, sinó també de totes les comunitats parroquials i els grups cristians.

S'introdueixen diversos canvis, com ara nous textos i altres modificacions, però el nou Missal conté dos canvis en els textos recitats per l’assemblea dels fidels, un d’important al Credo i un de petit a la resposta a la invitació a pregar, a l’ofertori, que no deixen de ser significatius.

1.- Quan recitarem el Credo, ja no es dirà més, com fins ara: “I en una sola Església, santa, catòlica i apostòlica”, sinó que d’ara en endavant caldrà dir: “I en l’Església, que és una, santa, catòlica i apostòlica.”

2.- La segona és un petit canvi per millorar la redacció catalana de la resposta dels fidels al “Pregueu germans…”, on ja no direm: “i també per al nostre bé i de tota la seva santa Església”, sinó que d’ara endavant més correctament haurem de dir: “… i també per al nostre bé i el de tota la seva santa Església.”