Càritas Diocesana de Lleida va celebrar el dissabte, 18 de gener, la seva assemblea diocesana al col·legi Episcopal sota el lema 'Implicats en un somni comú'. L'entitat ha apostat per construir una societat justa, on tothom participi i trobi el suport de tots els membres que la componen.

Més de 130 persones han participat en la trobada que ha començat amb una pregària i amb la intervenció del director de l'entitat Rafael Allepuz. El director ha destacat que "vivim en una societat més polaritzada i amb l'exclusió més cronificada". En aquest sentit ha destacat que, segons el darrer informe Foessa, ha augmentat la distància entre pobres i classe mitjana. Allepuz va destacar que els reptes de futur de l'entitat són créixer "en els serveis que oferim, tant qualitativament com quantitativament".

En la mateixa línia, va apostar per "augmentar els voluntaris, especialment entre la gent jove". A la vegada, va apostar per "millorar l'acompanyament de les Càritas parroquials i la comunicació". Juan José López, de Cáritas Española, ha explicat el "valor del comú" en una ponència molt participativa. A continuació, una treballadora de Càritas Diocesana de Lleida, una voluntària i un participant han participat en una taula d'experiències. Després d'una celebració de la paraula, ha tingut lloc el dinar. A la tarda, després d'una actuació musical s'ha fet un reconeixement als voluntaris que han començat a col·laborar amb Càritas al darrer any.

El Bisbe de Lleida, Salvador Giménez Valls, ha tancat l'assemblea fent un agraïment a les persones que han fet possible l'assemblea i a totes les persones que col·laborem amb Càritas Diocesana de Lleida.