Aquest diumenge 9 de juny una seixanta de persones han participat en la Marxa Solidària Mundial, organitzada per Càritas Diocesana de Lleida. Es tracta d'una activitat impulsada per Càritas Internationalis dintre de la campanya 'Compartint el viatge' per promoure la cultura de trobada amb persones refugiades i migrades.

Unes 60 persones s'han reunit a la seu de Càritas Diocesana de Lleida. En el moment de la partida,a la porta de Càritas, el Bisbe de Lleida, Salvador Giménez, elshi ha dirigit unes paraules d'ànim per convidar-los a continuar aquesta tasca de coneixement mutu entre persones del territori i de més enllà. També ha dirigit unes paraules el Delegat de Càritas Lleida, Mn. Carles Sanmartín.

Finalment els participants han anat caminant, 1,7 quilòmetres, fins als Camps Elisis de Lleida. Allà han pogut compartir l'esmorzar i també alguns testimonis de persones que ens han acompanyat i com viuen el seu procés de desplaçament. Per acabar, els assistents han expressat en un panell l'esperances d'un món millor.

Càritas Internationalis ha plantejat a les diferents comunitats cristianes d'arreu del món el repte d'organitzar una marxa solidària amb migrants i refugiats. S'espera que a finals del 2019 hàgim caminat junts la distància d'1 milió de quilòmetres a tot el món, com a part de la campanya ‘Compartint el viatge’.

Aquesta campanya ens proposa quatre principis: Acollir, Protegir, Promoure i Integrar.Acollir significa davant de tot, ampliar possibilitats pels immigrants i refugiats, puguin entrar de segurs i legalment als països de destí, en definitiva com ens ha dit el director de Càritas Lleida, Rafael Allepuz, "les fronteres solament són una línia que hem fet els homes i que la podem esborrar".

Protegir ens diu que hem de conjugar tota una sèrie d'accions en defensa dels drets i de la dignitat dels immigrants i refugiats, independentment dels seus estats administratius, una altra vegada al final de la marxa ens han recordat el director de Càritas Lleida Rafa Allepuz "que la defensa dels drets ha de ser per tots i totes i no solament ha de beneficiar a uns quants" "Els drets humans és per tothom".

Promoure vol dir treballar essencialment amb el fi de què tots els immigrants i refugiats, com també les comunitats acollidores, es donen possibilitats per realitzar-se com a persones.Integrar és una oportunitat d'enriquir-se interculturalment generades per la presència dels immigrants i refugiats. La integració no és una "assimilació que indueix a suprimir o a oblidar la mateixa identitat cultural", ha dit el director de Càritas Lleida.