Dia i hora :
Lloc:
La Granadella
Descripció:
Catalonia Sacra estrena una nova activitat a les terres de Lleida i ho fa per donar a conèixer un patrimoni molt desconegut: «Els fars de ponent». El dissabte 13 de maig, el Dr. Isidre Puig serà l’encarregat de guiar aquest itinerari que farà parada als imponents temples parroquials de La Granadella i Maials. Aquesta visita inicia les activitats proposades pel Bisbat de Lleida aquest curs 2017 dins de la programació cultural de Catalonia Sacra. Aquesta és una de les poques ocasions per fer una visita guiada i amb detall d’aquests dos temples de Ponent. La inscripció per conèixer aquestes dues imponents esglésies es pot fer al correu reserves@cataloniasacra.cat o al 693720202. Aquesta visita és matinal i tindrà sortida de La Granadella. La informació completa per aquesta nova ruta es pot consultar a l’adreça http://bit.ly/CscriptaLleida. L’església de la Mare de Déu de Gràcia de La Granadella, magnífic exemple de l’arquitectura del segle XVIII, és coneguda com la “catedral de les Garrigues”. Les elegants proporcions i les seves esplèndides dimensions caracteritzen un dels més bells exemples de les parroquials del set-cents de les terres lleidatanes. De l’elegant església de l’Assumpció de la Mare de Déu de Maials en destaca el seu frontispici, que recorda les formes i jocs curvilinis del barroc italià. Possiblement fou projectada pel mestre de cases Josep Burria, que va ser director de les obres de la Catedral Nova fins a la seva mort, l’any 1771.